Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 – Vrijwilligers en samenwerkingspartners

Deze webshop wordt gerund door vrijwilligers. Zowel de maak, verkoop, beheer en telefoondienst wordt door vrijwilligers gedaan. We vragen jou dan ook om hier rekening mee te houden.

Voor de samenstelling van de producten is gekozen voor een samenwerking met SBM-designs. De eigenaren staan ingeschreven bij Scouting Nederland en bij ons als regio vrijwilliger in SOL. Ook is voor hen een passende VOG aangevraagd. Zo kunnen we jouw persoonsgegevens binnen onze regio houden en toch gebruik maken van de producten van SBM-designs. Op deze manier hoeven we geen eigen voorraad te beheren kunnen we de kosten voor de webshop laag houden.

Artikel 2 – Identiteit van de verkoper

De identiteit van de verkoper is Scouting Achterhoek. De webshop van Scouting Achterhoek is een fondsenwervende activiteit voor de verkoop van clubartikelen. De webshop van Scouting Achterhoek fungeert zonder winstoogmerk.

Schapenweg 2
7039 BT Zeddam
Telefoon 0314-794566
KvK-nummer 09110645

Voor vragen, stuur bij voorkeur een mail naar: webshop@scoutingachterhoek.nl.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

De leveringsvoorwaarden staan duidelijk op onze website en als je iets bij ons koopt brengen we ze bij je onder de aandacht. Dat is belangrijk, want in de leveringsvoorwaarden staat wat wij voor je doen en wat we van je verwachten als je iets bij ons koopt.

Artikel 4 – Het aanbod

We zorgen ervoor dat je zeker weet wat, wanneer en hoe je iets bij ons kunt kopen, wat het kost en hoe je het kunt ruilen of laten repareren.

Deze website wordt bijgehouden door vrijwilligers. Dit betekent dat de website niet vrij zal zijn van schrijffouten. Soms betekent dat een prijsfout of dat informatie bij een artikel niet helemaal volledig of juist was. Als dit betekent dat jij benadeeld wordt, zullen we ons verantwoordelijk houden. Dit geldt echter niet als de fout dusdanig is dat jij als consument had kunnen weten dat het een fout was.

Artikel 5 – De overeenkomst

Jouw clubartikelen opzoeken doe je online, in een veilige webomgeving. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Wij verzamelen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling. Deze vind je in de productinformatie, in jouw account of bij de downloads. Je krijgt van ons een factuur bij je bestelling. Die moet je goed bewaren. Mocht er ooit iets zijn met je product, dan kun je je aankoop bij ons aantonen en kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Producten waar je niet tevreden over bent kun je tot 14 dagen na factuurdatum terugsturen of ruilen. Dit kan alleen in originele staat en in originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Je ontvangt je betaling terug op je rekening. Wil je een nieuw artikel? Dan kun je dat in de tussentijd online bestellen, zodat je dit zo snel mogelijk in huis hebt. Ook producten die naar eigen vraag worden gegraveerd of bedrukt vallen buiten het wettelijk herroepingsrecht.

Artikel 7 – Jouw verplichtingen tijdens bedenktijd

Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zo zijn dat je minder tot geen geld voor het product terugkrijgt.

Artikel 8 – Jouw verplichtingen bij herroeping

Als je een product wilt terugsturen, laat je ons dat binnen 14 dagen weten. Je zorgt ervoor dat het product in de originele staat en verpakking bij ons terecht komt. Pak het dus zorgvuldig in. Kies met welke bezorgdienst je je pakket wilt retourneren. De kosten van het retour sturen van je pakket zijn voor jezelf en vergoeden wij niet. Bewaar ook altijd de track & trace code van je retourzending en vermeld deze bij correspondentie over je retourzending. Stuur je je volledige bestelling aan ons retour? Dan ontvang je van ons de verzendkosten van het pakket dat we van ons naar jou hebben gestuurd ook terug.

Artikel 9 – Verplichtingen van scouting Achterhoek bij herroeping

Als je bij ons hebt aangegeven dat je iets terug gaat sturen, zorgen wij dat je een bevestiging ontvangt zodra wij het product retour hebben ontvangen. Na controle ontvang je het aankoopbedrag in twee weken terug op het rekeningnummer waarmee je hebt betaald, via onze betaalpartner ‘Mollie Payments’.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

Er zijn een paar producten die je niet terug kunt sturen: producten die we speciaal voor jou hebben gemaakt. Dit kunnen al onze bedrukte producten zijn, waarbij jij hebt gekozen voor een persoonlijke opdruk.

Artikel 11 – De prijs

De webshop fungeert zonder winstoogmerk. De prijs op de website is ook echt de kostprijs van het artikel. Dit betekent dat wij geen speciale acties of algemene kortingscodes zullen verspreiden. Wel is het mogelijk dat mensen met een regiofunctie of mensen die een buitengewone opdracht voor ons hebben uitgevoerd een tegoedbon of kortingsbon op onze webshop ontvangen. De ‘korting’ zal dan verrekend worden onder de post ‘waardering vrijwilligers’. Mogelijke ‘winst’ op de eindafrekening zal ten goede komen van Scouting Achterhoek en gebruikt worden voor nieuwe artikelen, de onkosten van het beheer van de website, een grotere eigen voorraad of promotiedoeleinden.

Artikel 12 – Nakoming van de overeenkomst en garantie

Je hebt recht op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dat samen op. Hierbij volgen we uiteraard altijd de wet.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

We moeten er officieel voor zorgen dat je je bestelling uiterlijk binnen dertig dagen in huis hebt, tenzij we daar vooraf een andere afspraak over hebben gemaakt. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk teruggestort. Zelf vinden we dertig dagen best wel lang, daarom ontvang je je bestelling in principe tussen de 3 en 10 werkdagen thuis. Onze webshop wordt gerund door vrijwilligers. Daarom kan het zo zijn dat je levering langer duurt dan wat je van een grote webshop gewend bent. Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.

Artikel 14 – Betaling

Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde. Spreken we een andere betalingswijze af, dan rekenen we erop dat je je hieraan houdt. Als we geen betaling ontvangen, zullen we je daaraan herinneren. Als dat niet helpt dan rekenen we de incassokosten aan je door. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten door een e-mail te sturen aan webhop@scoutingachterhoek.nl.

Artikel 15 – Klachtenregeling

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent. Heb je een klacht? Dan doen we alles om die klacht te verhelpen. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten per mail: webshop@scoutingachterhoek.nl. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen. Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging en uiterlijk binnen 14 dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.